divendres, de febrer 19, 2010

stefano benni

benni, pons i vadell

un veritable regal la presència d'en Benni,
un escriptoràs que presenta aquests dies la traducció al català d'Elianto
(Anna Torcal i Salvador Company. Editorial Moll)

Un regal els seus poemes, recitats amb força escènica i humor.

I un regal la plaquette que els eufòrics de "pèl capell"
improvitzaren amb la nocturnitat  i empenta
que els caracteritzen.

 
Les petites coses

Les petites coses
que estim de tu
aquell somriure teu
un poc llunyà
el gest lent de la mà
amb que m'acarones els cabells
i dius: voldria
tenir-los jo també tan bonics
i jo dic: vida
estàs un poc sonat
i en el llit
despertar.se
amb el teu alè a prop
i damunt la tauleta
el diari de la nit
la teva cafetera
que canta a la cuina
l'olor de la pipa
que fumes dematí
el teu perfum
un poc blasé
el teu guardapits ridícul
les petites coses
que estim de tu

Aquell somriure teu
estrany
el gest continu de la mà
amb que m'acarones els cabells
i repeteixes: voldria
tenir-los jo també tan bonics
i jo dic: vida
ja m'ho has dit
i en el llit
estàs desperta
sentint el teu alè
un poc ofegat
i sobre la tauleta
el bicarbonat
la teva cafetera
que xiula a la cuina
l'olor de pipa
també de matí
el teu perfum
un poc demodé
les poetites coses
que estim de tu

Aquell somriure teu
beneitó
la mania idiota
d'estirar-me els cabells
i dius: voldria
tenir-los jo també tan bonics
i jo te dic: cretí
compra't un perruquí!
i en el llit
estàs desperta
i sentir-te roncar
i damunt la tauleta
un mitjó teu
i la teva cafetera
que esclatà
finalment a la cuina!
la pipa que fot una pudorada
de bon matí
el teu perfum
 de ximpanzé
aquell horrible guardapits
les petites coses
que estim de tu