divendres, de març 19, 2010

magrana amb xocolata


Com cada dimecres, em venia de gust deixar-me caure per la plaça dels àngels i esquivant skaters i pidolaires del càmping urbà, entrar a l’horiginal, on podria introduir-me, fent previament un discret senyal de complicitat i sota la mirada esbiaixada d’alguns japonesos menjant paella, fins al forat negre, el no-lloc-mes-enllà-de-la-màquina-de-tabac, el catau on conspiren els lletrafregits i s’abandonen al plaer prohibit , al paradís artificial de versos, croquetes i fum, (cuques de llum en la foscor de la ciutat-botiga) entre converses sovint erudites, sovint banals, lluïnt l’últim descobriment i mostrant projectes impossibles que acabaran fent-se realitat o iniciant prometedors rituals d’aparellament.


Em venia de gust però a la porta fatídica, un hereu emprenyat, vestit d’esquiador, em tustà la closca amb l’espasa de foc (o era una torxa?) que engrapava tot cridant: “Fora d’aquí, aquest lloc no existeix! aneu a caçar a la selva!” mentre em ruixava amb dotzenes de fulletons de la carpa dels Rambleros municipals.

Em vaig despertar dues cantonades mes enllà i seguint una flaire intensa de xocolata (de xocolata diferent de la que sovintegem respirar per aquells verals) vaig arribar al Magatzem on, ara sí, vaig trobar aixoplugats els altres expulsats, participant en el ritual que oficiava en Joan-Lluís Lluís, presentant-nos,ajudat per amics-amics, fins i tot mediàtics que diuen, però no únicament mediàtics, el seu brillant Exercici d’espill, les seves 123 maneres de jugar amb un text, un desplegament vervíbor. Amb rigor i amb el millor humor; presentació planera i sense concessions. Aquesta xocolata (i aquest autor) es guanya un lloc al rebost, a la lleixa de les delicatessen fent companyia als Verbàlia, Pèrec, Queneau, i GCI.

Sense fum, sense croquetes, seguim entre amics. La setmana entrant seguirem on the road, cremant etapes per tornar al forat horiginari quan un altre gènere literari, la prosa administrativa, ens ho permeti.


(propera cita: dimecres 24 de març a les 20,30 a MAILUNA, al carrer de Valldonzella 48, al costat de l'Estevet.
Editorial Fonoll presenta "El bala perduda" de Kurt Vonnegut
Lectura dramatitzada a càrrec del grup de teatre “La Gresca”

Presentació de Pepa Rosiñol, traductora de l’obra; i Jordi Quer, editor)